Products for Transport

stage_IAA

Tradicijos. Pasitikėjimas. Transformacija.

Ponia Pienė

„Continental“ pažangių medžiagų paieškos apėmė net tokius augalus kaip pienes – augalą, kuris gali būti naudojamas gumos gamybai ypatingai aplinkai draugiškoms padangoms. Medžiagų tyrėja Carla Recker siekia, kad kiaulpienės taptų revoliucine gamybos medžiaga.

Image

Šios padangos yra tokios pačios juodos ir apvalios kaip ir įprastos padangos, o vienintelis skirtumas – nedidelis, ant šoninių sienelių esantis pienių atvaizdas, žymintis medžiagos kilmę, taip pat geltonai žalia „Taraxagum“ emblema, kurios pavadinimo kilmė siejama su lotynišku augalo pavadinimu. „Continental“ technologijų centre Hanoveryje Carla Recker su pasididžiavimu žvelgia į padangą, demonstruojamą konferencijų salėje –vos prieš kelias savaites ji buvo pagaminta Aacheno gamykloje. Carla, turinti chemijos mokslų daktaro laipsnį, yra atsakinga už medžiagų maišymą, yra labai susijaudinusi: „Net likus vienai dienai mes nebuvom visiškai tikri ar pavyks.“ Nenuostabu, kad Carla tą naktį nemiegojo. Dėl prototipo, prie kurio kolegos praleido savaites, bandydami išgauti kaučiuką iš kiaulpienės šaknų. Ir ilgus mėnesius eksperimentų laboratorijoje, siekiant išsiaiškinti kaip panaudoti naują medžiagą, kuri turėjo pakeisti natūralų kaučiuką, esantį kiekvienoje padangoje.

Visas sunkus darbas atsipirko ir pirmosios kiaulpienės gumos padangos išriedėjo į gatves, nors jos kol kas yra tik „Continental“ bandymų poligone – naujos kartos padangų gamyba bus pradėta ne anksčiau kaip 2020 m. „Continental“ naudojamos kiaulpienės Fraunhoferio tyrėjų buvo modifikuotos, kad išskirtų daugiau syvų ir galėtų būti auginamos kaip lauko kultūra. Jų vizija yra tokia, kad kiaulpienės šaknys būtų tokios pat ilgos kaip cukriniai runkeliai. To siekia Bavarijoje ir Saksonijoje esančių kiaulpienės bandymų laukų augintojai. „Mes turėsime laukti nuo vieno sezono iki kito ir tikėtis, kad tarp jų nebus nei potvynių, nei kitų negandų,“ – su šypsena sako 49-erių metų moteris.

Medžiagų eksperto patirtis

Neseniai Carlos komanda pelnė oficialų savo darbo pripažinimą kada kiaulpienių gumos projektas pelnė „GreenTec“ apdovanojimą – labiausiai prestižinį Europoje aplinkos apsaugos ir verslo įvertinimą. „Tai buvo tikras karjeros pasiekimas, – džiaugsmu spinduliuoja Carla. – Kitais atvejais mano darbo sėkmė paprastai lieka nematoma, nors ji yra dalis itin didelio kiekio gaminių“. Juokaudama ji sako, kad norėtų gaminius žymėti antspaudu „Material expert inside“.

Iš tikrųjų guma iš kiaulpienių nėra naujiena: pirmasis šio proceso patentas buvo išduotas dar 1905 metais. Carlos Reckerio kolegos „Continental“ archyvuose taip pat aptiko du aplankus su gumos iš kiaulpienių tyrimų aprašymais. „Tačiau tyrimai buvo sustabdyti, nes tuomet tai nebuvo ekonomiškai perspektyvu,“ – sako ji. Šiandien situacija atrodo kitokia: „Mes sukūrėme verslo modelį ir, remiantis dabartiniais duomenimis, tai jau perspektyvu.“ Be to, kiaulpienės yra nereiklus augalas, kurį galima auginti Šiaurės Europos klimato zonoje prastame dirvožemyje. Tai sutaupys tolimus pervežimus iš atogrąžų kaučiukmedžių plantacijų ir nekonkuruos su vietiniais maisto produktų augintojais. Be to, dar viena kiaulpienių gumos nauda aplinkosaugai yra ta, kad, augant kaučiuko poreikiui, nebereikės kirsti atogrąžų miškų kaučiukmedžių sodinimui. Tai sumažins anglies dioksido taršą ir padidins biologinę įvairovę.

„Flower Power“ gamyba

Sunkvežimių padangos yra potenciali naujos medžiagos rinka: sunkvežimių padangos sveria 70–80 kilogramų, iš kurių 30–40 proc. yra natūralus kaučiukas – žymiai daugiau nei lengvųjų  automobilių padangose. Tačiau Carla Recker netiki, kad kažkada visos „Continental“ padangos bus gaminamos iš kiaulpienių gumos. Ekonomiškumo ir saugumo sumetimais padangos turi būti gaminamos iš skirtingų žaliavų derinio, bet užtikrinant maksimalų tvarumą. „Bet kiaulpienės prie to tikrai prisidės.“

Šiuo metu kuriama bandomoji sistema, kuri užtikrins dideles kiaulpienių gumos gamybos apimtis. „Kol kas esame pradinėje stadijoje,“ – sako Carla. Bus reikalingas itin didelis kompanijos palaikymas, nes tokie ilgalaikiai projektai pramonėje yra labai neįprasti.