Products for Transport

stage_IAA

Tradicijos. Pasitikėjimas. Transformacija.

Monstras ir technikos šedevras viename

Kuo arčiau esate prie įrenginio, tuo geriau suprantate jo pavadinimą. Kai „Audros“ mašina veikia Slovakijos „Continental“ gamyklos patalpose, kurioje ji sumontuota, oras, atrodo, vibruoja. Puchovo gamyklos „Audros“ mašina yra monstras ir technikos šedevras viename. Ji sumontuota ant masyvios betoninės platformos ir į aukštį iškilusi 15 metrų, beveik liesdama gamybinių patalpų lubas. Kai įrenginys pradeda veikti, galite pajusti visą kūną veikiančias vibracijas. Jas sukelia milžiniška galia, siaučianti milžiniškame būgne, kuris sumontuotas pačioje mašinos širdyje.

Image

Žmonėms, kurie nežino apie šią mašiną, tai gali kelti nerimą. Bet Martinui Theusneriui mašinos keliamas triukšmas yra tarsi muzika ausims. Chemijos mokslų daktaras šį įrenginį sukūrė „Continental“ perdirbimo procesui ir jam nėra nieko smagesnio nei matyti ir girdėti kaip jis veikia. Dar 1996 m. Theusner mąstė kaip perdirbti didžiulį kiekį plieno kordų atliekų – tuo metu jis buvo „Continental Commercial Vehicle“ padalinio aplinkos apsaugos departamento vadovas. Jis matė, kad kasmet „Continental“ gamyklose sukauptų tūkstančių tonų atliekų išvežimas kainuoja itin brangiai ir dar labiau didina aplinkos taršą.

Šios atliekos padangų gamyboje yra neišvengiamos. O štai medžiagas perdirbti galima, tuo labiau, kad dalis medžiagų nėra vulkanizuojamos. Sunkvežimių padangose gumos mišinyje yra plieninis kordas ir kadangi ši gumos dalis nėra vulkanizuojama, padangos turi dvi vertingas žaliavas. Perdirbant tausojami ištekliai ir nėra išlaidų sąvartynams – tai ekologiška, naudinga ir ekonomiška.

Iki šio mokslininko niekas nesugebėjo pramoniniu būdu atskirti gumos nuo plieninio kordo, vėliau šias medžiagas perdirbti ar panaudoti naujų padangų gamybai. Tai nėra lengva užduotis. Ir nors yra įrenginiai, kurie, naudodami metalinius diskus, gali sunaikinti, pavyzdžiui, skalbimo mašinas, bet padangų medžiaga yra tąsi kaip plastilinas, o tai apsunkina užduotį. 

teaser_66w_image2

Bet mokslininkas rado sprendimą kaip plieną atskirti nuo gumos. Jis įmonėje, kuri gamina perdirbimo įrenginius, užsakė sukonstruoti specialią mašiną. Su ypatingai galingu varikliu ji turi dvi itin tvirtas ir vertikaliai kelis šimtus kartų per minutę besisukančias grandines. Konvejerio juosta plieno kordo atliekos patekdavo į didelį būgną ir, veikiant pastoviai jėgai, guma granulėmis būdavo atskiriama nuo plieninio kordo. „Viskas pavyko iš pirmo karto, – džiaugiasi ilgametis „Continental“ darbuotojas. – Guma virto granulėmis, o plieno kordas liko visiškai švarus!“


teaser_66w_image3

Pilkos gumos granulės yra persiunčiamos į kitas gamybos patalpas, kur būgninis magnetas atskiria likusius storesnius plieno gabalus, o smulkiausias metalines daleles pritraukia didelis magnetas. Ir tai – dar ne viskas. Kol gumos granulės pasiekia naujų padangų gamybos ciklą, jos dar yra skenuojamos rentgenu. Jei aptinkami mažiausi plieno pėdsakai, tos granulės atskiriamos ir vėl apdorojamos magnetų sistema.

Galų gale tai, kas vieną dieną taps padangomis, dabar juda konvejeriu – didžioji dalis šių medžiagų pagaminama iš padangų gamybos atliekų. Dabar ši juodos medžiagos masė yra supjaustoma plonomis juostelėmis ir pasiekia kito konvejerio juostą. Tada dar keli apdorojimo etapai, kol galiausiai padangų gamybai tinkama medžiaga yra paruošta.

teaser_66w_image4

Pilka granulių spalva po „Audros“ mašinos išnyko. Dabar perdirbta žaliava yra visiškai parengta naujam gamybos ciklui bei naujam gyvenimui naujose padangose!