Products for Transport

stage_IAA

Tradicijos. Pasitikėjimas. Transformacija.

Nukopijuokite, prašau!

article_66w_image1

Thierry Wipff, „Continental“ komercinių automobilių padangų gamybos vadovas, nori, kad jo komanda bendradarbiautų, o ne konkuruotų.

Kai Thierry Wipff pirmą kartą pristatė savo idėją gamyklų vadovams, jie buvo nustebę: ar tikrai komerciniams automobiliams padangas gaminančios gamyklos turi nustoti varžytis tarpusavyje ir pradėti viena kitą kopijuoti? Jo planas buvo ne tik naujas, bet ir visiškai negirdėtas.

Gamyklų vadovai iš viso pasaulio – nuo Mount Vernon, JAV, Petaling Jaya Malaizijoje, Modipuramo Indijoje ir Otrokovice kaimyninėje Čekijoje – susitiko Puchovo gamykloje Slovakijoje. „Daugelis vadovų tikėjosi kažko visiškai kitokio, – sako Wipffas. Visi norėjo vadovauti geriausiai „Continental“ gamyklai. „Bet mes jau konkuruojame su kitais padangų gamintojais, todėl mes nekalbame apie vidinę konkurenciją.“

„Ką nukopijavote šiandien?“

„Continental“ jau yra ketvirtasis pasaulyje padangų gamintojas, bet siekiame būti treti. „Todėl turime užtikrinti kokybę, kurios tikisi klientai. Tai įmanoma tik tada kai žmonės dalijasi savo idėjomis tarpusavyje ir tą daro visuose lygmenyse – nuo inžinerinių sprendimų iki gamybos ir kokybės valdymo, – aiškina Thierry Wipff. – Mūsų tikslas yra maksimalus našumas, o tokio galima pasiekti tik nuolatos keičiantis mūsų tarptautinės komandos patirtimi ir taip kiekvieną kartą nereikia išradinėti rato.“

Kova su uždaru mentalitetu

Uždaras mentalitetas pasireiškia tada, kai tos pačios įmonės atskiri padaliniai nenori su kitais dalintis savo žiniomis ir patirtimi – darbuotojai bijo, kad gali tapti nereikalingi. Bet, pasak Thierry Wipff, tai yra nepagrįsta baimė. „Šiuolaikinėse kompanijose reikia mokytis vienas iš kito – tarp skyrių, šalių, netgi gamyklų. Tai yra labai svarbu siekiant užtikrinti, kad galėtume būti žingsniu pranašesni už konkurentus ir siekti ambicingų plėtros rezultatų.


Tačiau prieš dalinantis reikia tiksliai sužinoti kas yra gerai ir verta kopijuoti. „Mes sukūrėme sąrašą kur kiekviena gamykla rodo aukštus rezultatus – aiškina Wipff. Šios „kompetencijos sritys“ apima nuo išskirtinės, energiją tausojančios priežiūros, iki pavyzdinio naujų darbuotojų atrankos metodo. „Rezultatai yra įspūdingi – kiekviena gamykla turėjo savo pažangių metodų, tad taip visi galėjo mokytis vienas iš kito.“

Suprasti užsienio kultūras

Kad bendradarbiavimas tarp šalių vyktų sklandžiai, bendrovėje privaloma anglų kalba. Net Wipff darbe nekalba vokiškai, nors po darbo Prancūzijoje ir Rumunijoje jis pastaruosius penkerius metus dirba Hanoveryje, Vokietijoje. Ypač svarbu gerbti užsienio kultūras, sako Thierry Wipff. Maroke augęs prancūzas žino kas yra „kultūrinis šokas“ ir išmoko su juo elgtis. Šiandien ši patirtis itin praverčia: „Būdami tarptautine kompanija, mes ateiname į rinkas su vietine kultūra, kurios negalime pakeisti, o tik suprasti, – sako Wippfas. – Įvairovė reiškia, kad nėra vienodų sprendimų, o kiekviena kultūra turi savo ypatybių.“