Pristatydama atnaujintus padangų ženklinimo reikalavimus, „EPREL“ registracijos duomenų bazę ir du naujus savybių indikatorius (sukibimo ant sniego ir ledo), Europos Komisija siekia geriau informuoti ir suteikti dar daugiau žinių padangų pirkėjams ir užtikrinti geresnes pozicijas rinkoje padangoms su geriausiomis saugumo ir aplinkosaugos savybėmis.
Sunkvežimių (C3) padangoms taikomi, dviračių padangoms – ne.
Tokioms kaip sunkvežimio (C3) ir kitų klasių (C1 ir C2) padangoms, padangų gamintojai ir pardavėjai prieš pardavimą turės pateikti oficialią ženklinimo ir gaminio informaciją.
Oficialioje „EPREL“ duomenų bazėje turės būti registruojamos visos padangos, o visuomenė, pirkėjai ir prižiūrinčios instancijos galės patvirtinti ženklinimo duomenis.
Nuostatai leidžia padangų gamintojams skelbti ženklinimo klases, paremtas tinkamai registruotais padangų bandymais ir / arba paskaičiavimais / ekstrapoliacijos priemonėmis.
Nuo 2023 m. ženklinimą ketinama taikyti ir padangoms su atnaujintu protektoriumi.
Taip. Visose ES šalyse nuo 2021 metų kaip kasmetinės rinkos tyrimo plano dalis turės būti parengtas padangų rinkos tyrimas. Tam Europos Komisijos biudžete bus numatytos papildomos lėšos. Šiuose naujuose reikalavimuose numatyta keletas priemonių, taip pat nauja rinkos tyrimo struktūra, kuri užtikrins reikalavimų vykdymą.
Taip. Galima lengvai atskirti žiemines ir universalias padangas su patvirtintomis savybėmis žiemą, kurios etiketėje turi snaigės trijų kalnų fone simbolį. Galime atskirti C1 Šiaurės šalių žiemos padangas su patvirtintomis savybėmis ant ledo su ledo simboliu (tik Šiaurės šalių minkšto mišinio padangos) etiketėje. C2 ir C3 padangoms nėra apibrėžtų testų reikalavimų.
QR kodas leidžia pirkėjams lengvai pasitikrinti etiketėje nurodytus duomenis, naudojant nuorodą į oficialią „EPREL“ duomenų bazę su gaminio registracijos data.
Naujo ženklinimo vertės taps viešai prieinamos nuo 2021 m. gegužės 1 d. Duomenys ir gaminių registracija „EPREL“ sistemoje mūsų klientams / padangų pardavėjams bus galimi nuo 2021 m. pradžios, užtikrinant sklandų perėjimą ir parengimą visoms mūsų klientų ir pardavimo sistemoms. Planuojama, kad „EPREL“ registracijos duomenų bazė bus pasiekiama nuo 2020 m. spalio mėn.
Padangų registracijos „EPREL“ duomenų bazėje vizualizacija bus prieinama nuo 2020 m. pabaigos.
Nauji ES padangų ženklinimo reikalavimai padidins skaidrumą ir atvers galimybes aukščiausios klasės padangų gamintojams, kurie teikė duomenis nuo tokio ženklinimo įsigaliojimo (Europoje – nuo 2012 m. lapkričio mėn.). Bus būtina papildoma rinkos priežiūra. Tai reikš papildomą atsakomybę padangų ir originalios įrangos pardavėjams, kuriems greičiausiai reikės kai kurių su padangų operacijomis susijusių atnaujinimų.
Tai yra vienas pagrindinių tikslų. Tai turėtų padidinti skaidrumą ir priežiūrą.
Duomenis etiketėje nurodo gamintojai, remdamiesi techniniu įvertinimu. ES šalių rinkos priežiūros administracija atliks rinkoje esančių padangų tikrinimus (dokumentų tikrinimą ir fizinį gaminių bandymą).
Ženklinimo vertes galima sužinoti iš etiketės, atspausdintos ar skaitmeninės informacijos versijos, kurias pateikia padangų gamintojas.
Taip pat ant etiketės esantis QR kodas turi tiesioginę nuorodą į „EPREL“ duomenų bazę.
Jei turite gaminio numerį, informacijos taip pat galima ieškoti „Continental“ ES ženklinimo paieškoje arba tiesiogiai „EPREL“ (pastaba: paieška „EPREL“ duomenų bazėje dar nėra galutinai nustatyta ar galima).
Pirkėjai su „PRICAT“ prieiga taip pat galės naudotis „Continental“ ES ženklinimo paieška ir „EPREL“ duomenų baze, kurioje bus galimos skirtingos klasės.
Objektyviai geriausia reikšmė yra A lygis. Bet Europos ženklinimo etiketė nesuteikia visos informacijos apie visus kriterijus, kurie apibrėžia bendras padangos savybes. Tad renkantis padangas, kurios geriausiai atitiktų pirkėjo lūkesčius, jūs taip pat turite remtis padangų specialistų patirtimi ir patarimais arba nepriklausomai atliktų padangų testų rezultatais.
Naujas ženklinimas vertina penkias savybes: ant šlapios dangos, stabdymą ant sniego ir ledo, pasipriešinimą riedėjimui ir išorinį triukšmingumą. Dauguma testų įprastai apima daugiau kaip dešimt kriterijų, todėl jie gali suteikti kur kas daugiau informacijos nei naujas ženklinimas.
Ne dabar. Į tai gali būti atsižvelgta ateityje ES patvirtintuose nuostatuose.
Todėl, kad nebuvo apibrėžti jokie ISO testai ar limitai (ribos).
Nuorodą į oficialią „EPREL“ specifinės padangos / gaminio registraciją.
Tai yra „Continental“ vidinis gaminio numeris reiškiantis, kad visos šio tipo padangos turi tą pačią konstrukciją ir savybes.
Prielaida, kad ABC kategorijos bus lengviau suprantamos pirkėjams ir patogiau integruojamos į skaitmenines duomenų bazes ir ekranus.
Atitikimas ISO stabdymo ant ledo testo riboms, palyginti su standartine referencine padanga. ISO metodas dar nėra iki galo apibrėžtas.
Ne.
Ne. Galite naudoti bet kokią rinkoje esančią QR kodo nuskaitymo programą. QR kodo turinys yra tiesioginė URL nuoroda su informacija apie jūsų padangas „EPREL“ duomenų bazėje.
Taip. Žiūrėkite ankstesnius atsakymus.
Ne visais atvejais. Vertinant triukšmingumą, niekas nesikeičia (nors 1, 2 ar 3 garso bangas pakeitė A, B ir C kategorijos).
Pasipriešinimo riedėjimui ir stabdymo ant šlapios dangos žymėjimui dabar naudojamos F ir G klasės bus apjungtos į E klasę, o ateityje dabartinė E klasė bus D klasė. C2 padangoms yra nustatytos naujos D klasės pasipriešinimo riedėjimui ribos (žiūrėti lentelėje žemiau).
RR | Šlapia | Triukšmingumas | |
C1 | A => A B => B C => C E => D F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Garso banga = A 2 Garso bangos = B 3 Garso bangos = C |
C2 | A => A B => B C => C E (8,1 ≤ RRC ≤ 9,0) => D E (9,1 ≤ RRC ≤ 9,2) => E F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Garso banga = A 2 Garso bangos = B 3 Garso bangos = C |
C3 | A => A B => B C => C D => D E+F => E | A => A B => B C => C D => D E+F => E | 1 Garso banga = A 2 Garso bangos = B 3 Garso bangos = C |
Padangos su nauja etikete nėra geresnės už padangas su sena etikete.
Ne. Padangos yra visiškai vienodos. E, F ir G klase pažymėtos padangos bus klasifikuotos viena klase aukščiau, tačiau jos yra tokios padangos kaip ir anksčiau (identiška konstrukcija).
Ne. Tai yra tos pačios padangos.
Mes galime atskirti PLT (C1) Šiaurės šalių žiemines padangas su patvirtintomis savybėmis ant ledo (tik minkšto Šiaurės šalių mišinio padangoms) pagal etiketę. Jokie testai ar ISO nuostatai neapibrėžia C2 ir C3 padangų.
Sniego logotipui padangos turi atitikti snaigės kalnų fone žymėjimo ribas bandymuose ant sniego – tai galioja C1, C2, C3 padangoms skirtingomis sąlygomis ir standartais.
Įstatymai to nedraudžia, tačiau neteksite vasarinių padangų privalumų, pavyzdžiui, geresnio valdymo ant šlapios ir sausos dangos, geresnių stabdymo savybių. Taip pat minkštesnis žieminių padangų mišinys reiškia, kad esant aukštai temperatūrai jos greičiau dyla.
Jei jos turi dabartinę (seną) etiketę, jos gali būti parduodamos ir po 2021 m. gegužės 1 d. (jei DOT yra senesnis). Naujame ženklinime F ir G klasės apjungtos į E klasę.
ES pristatė Energijos efektyvumo etiketes daugeliui gaminių (šaldytuvams, dulkių siurbliams, lemputėms ir t.t.). Ir nors padangų ženklinime yra nurodyta daugiau svarbios informacijos nei tik energijos / degalų sąnaudų efektyvumas, jos vis dar neatitinka Energijos efektyvumo etiketės kategorijos. Su nauju etiketės ženklinimu, Komisija tikisi sukurti bendrą energijos naudojimą žyminčių etikečių informaciją, net jei ir skiriasi skirtingų etikečių išvaizda.
Taip. Bet jei C3 padangos anksčiau nebuvo išskiriamos, joms atsirado keletas naujų reikalavimų.
Ne šio (2021 m.) atnaujinimo metu, bet tikriausiai netolimoje ateityje.
Ne. ES ženklinimo nuostatai neapima dygliuotų padangų, o iš „Continental“ grupės gaminių tik C1 minkšto mišinio padangos turės ledo simbolį. ISO testai taip pat neapima C2 ir C3 padangų.
Jei universalios padangos atitinka snaigės trijų kalnų fone reikalavimus, jos gali būti žymimos šiuo simboliu. Kitu atveju rinkose, kuriose yra privalomas šis žymėjimas, jos negali būti laikomos universaliomis padangomis. Padangos, kurios atitinka tik „M+S“ reikalavimus, etiketėje nebus žymimos snaige.
Visos padangos, kurių savybės atitinka snaigės kalnų fone žymėjimą, gali būti žymimos snaigės simboliu.
Ne. Tik padangos, kurios atitinka snaigės kalnų fone simbolio reikalavimus, gali būti žymimos snaigės simboliu.
Dabar E klasėje esančios padangos vėliau bus D klasėje (dabar nenaudojamoje C1 padangoms).
Išsamų oficialiai registruotų Europoje pagal šiuos reikalavimus parduodamų visų gamintojų padangų sąrašą kartu su etiketės informacija.
Gaminio lygyje -> Ta pati informacija kaip ir ES etiketėje ir gaminio informaciniame lape (skirtingomis kalbomis).
Yra dvi duomenų bazės – viešai prieinama ir apribota su papildoma informacija, pasiekiama prižiūrintiems organams ir padangų gamintojams.
Padangų registracija atliekama oficialioje „EPREL“ (angl. European Product Registry for Energy Labelling) platformoje.
Ne. Senuosiuose ženklinimo nuostatuose buvo aiškus reikalavimas pateikti ženklinimo informaciją sąskaitoje, bet daugiau to nereikalaujama. Tačiau informacija vis dar turi būti pasiekiama. Padangų tiekėjai turi užtikrinti, kad informacija būtų pateikta skaitmeninėse platformose, POS ir šalia padangos kai ji eksponuojama prekybos vietoje.
Senuosiuose ženklinimo nuostatuose buvo aiškus reikalavimas pateikti ženklinimo informaciją sąskaitoje, bet daugiau to nėra. Tačiau informacija vis dar turi būti pasiekiama. Padangų tiekėjai turi užtikrinti, kad informacija būtų pateikta skaitmeninėse platformose, POS ir šalia padangos kai ji yra eksponuojama prekybos vietoje.
„EPREL“ filtrai ir paieška dar nefunkcionuoja – ji pradės veikti iki 2020 m. pabaigos.
Ne. Visos iki 2021 m. gegužės 1 d. pristatytos padangos su ankstesne etikete atitiks reikalavimus ir etikečių keisti nereikės. Tai taip pat galioja jau rinkoje esančioms padangoms (pavyzdžiui, esančioms mūsų tyrimų centruose), bet kurios bus pristatytos po 2021 m. gegužės 1 d.
Iki 2021 m. gegužės 1 d. Europoje galioja ir yra privaloma tik dabartinė etiketė. Jei „EPREL“ vartotojo sąsaja būtų pasiekiama iki tos dienos, teoriškai abi etiketės galėtų būti rodomos viena šalia kitos.
Specialių reikalavimų automobilių pardavėjams nėra – jiems galioja tie patys reikalavimai kaip padangų atstovams ir pardavėjams. Prieš parduodant padangas (ar automobilį su šiomis padangomis), jie turi pirkėjui pateikti ES ženklinimo informaciją apie juos dominančius gaminius. Iš esmės tai reiškia, kad jie turi pateikti oficialų ženklinimą skaitmeninėje ar spausdintinėje formoje, taip pat kaip gaminio informacinę lentelę.
Nėra specialių reikalavimų originalios (OEM) įrangos tiekėjams, tas pats galioja padangų tiekėjams ir pardavėjams. Prieš parduodant padangas (ar automobilį su šiomis padangomis) jie turi pirkėjui pateikti ES ženklinimo informaciją apie juos dominančius gaminius. Iš esmės tai reiškia, kad jie turi pateikti oficialų ženklinimą skaitmeninėje ar spausdintinėje formoje, taip pat kaip gaminio informacinę lentelę.
Ne. 2012 m., kai etiketė buvo įdiegta pirmą kartą, pramonėje buvo priimtas sprendimas padangų žymėjimo etiketę naudoti kaip standartą, tačiau tai nėra privalomas reikalavimas. „Continental“ nusprendė, kad etikete žymimos C1 ir C2 padangos geriausiai atitiks mūsų ir klientų logistikos ir pardavimo įsipareigojimus. Sunkvežimiams (C3) pasirinkome skaitmeninį sprendimą, kuris taip pat visiškai atitinka reikalavimus. Padangų gamintojai ir platintojai privalo užtikrinti, kad etiketės informacija būtų prieinama jų klientams spausdintinėje formoje (paprašius) arba skaitmeninėje formoje. Platintojai prekybos vietose savo klientams turi pateikti atspausdintą padangų etiketę arba, jei padangos nėra eksponuojamos, prieš pardavimą klientams turi būti pateikta atspausdinta (paprašius) arba skaitmeninė kopija.
„Continental“ užtikrins, kad visi mūsų gamoje esantys gaminiai visiškai atitiks padangų gamintojams taikomus reikalavimus. Be to, pačių nustatytam pereinamajam laikotarpiui (nuo 2021 m. pradžios iki 2021 m. pabaigos) mes teiksime abu ES lipdukus (dabartinį ir naują), taip pirkėjus apsaugant nuo nesusipratimų.
Bus pasiekiama „EPREL“ ir „Continental“ internetiniuose puslapiuose ir sprendimuose.
Mes įtrauksime visus reikalaujamus duomenis į mūsų esamas sistemas ir aplinkas, taip pat pateiksime ženklinimo informaciją kitomis duomenų apsikeitimo formomis (pavyzdžiui, .csv).
Taip, jei gamybos DOT yra senesnis nei 2021 m. gegužės 1 d. (t. y., padangos buvo pagamintos iki 2021 m. gegužės mėn.)